شنبه تا چهارشنبه 8:30 صبح تا 16:30 و پنج شنبه ها تا 13:00

آب جوش بهتر است یا تصفیه آب؟

فهرست

5/5 - (1 امتیاز)

آب جوش یا تصفیه آب؟

جوشاندن آب قدیمی ترین و پرمصرف ترین روش تصفیه آب خانگی است که برای تصفیه آب مورد استفاده قرار می گیرد. هدف اصلی جوشاندن آب ، کشتن میکروب هایی است که در آب وجود دارند. اگرچه جوش یک روش آزمایش شده با زمان است ، اما جوشیدن نیز محدودیت هایی دارد و گزینه های دیگری نیز مؤثر ، آسان و مناسب است. بیایید ابتدا به آب جوش نگاه کنیم.

آب گرم می شود تا به نقطه جوش خود برسد. ظاهر حباب ها نشان می دهد که به نقطه جوش خود رسیده است. این فرآیند ضد عفونی توسط گرما آغاز می شود. برای یک ضد عفونی کامل از باکتری ها و ویروس های نامرئی در آب که در کمین هستند ، حداقل 20 دقیقه جوش مداوم بعد از رسیدن نقطه جوش توصیه می شود.

این تضمین می کند که اب عاری از باکتریهای بیماری زا باشد. اما بیشتر اوقات ، از نظر عملی ، مردم بر این باورند که با شروع جوشیدن ، آب خالص است. ولی ممکن است این حقیقت نداشته باشد.

آب جوش یا تصفیه آب؟

ثانیاً ، آب جوشانده قبل از استفاده نیاز به زمان کافی برای خنک شدن دارد. در طی فرایند خنک کردن و جابجایی ، به عنوان مثال ریختن داخل ظروف یا بطری ها ، احتمال آلودگی مجدد وجود دارد ، به خصوص اگر دست یا وسایل ما آلوده باشد.

 در آب و هوای گرمسیری ، باکتری ها با سرعت بسیار شگفت آور تکثیر میشوند و ممکن است با وجود 20 دقیقه جوشیدن ، آب جوشانده در نقطه استفاده واقعی دوباره آلوده شود.

طعم آب جوش

یکی دیگر از محدودیت های آب جوش این است که طعم خوبی ندارد. دلیلش این است که اکسیژن محلول در آب به شکل حباب آزاد می شود. اگر از دید ایمنی هم به این قضیه نگاه کنیم ، دست زدن به آب جوش گاهی می تواند منجر به سوختگی و صدمات جدی شود.

در حالی که گرما یک ماده ضد عفونی کننده عالی است ، جوشاندن ناخالصی های معلق فیزیکی مانند خاک ، گرد و غبار ، گل و ذرات زنگ را برطرف نمی کند ، برای این منظور به یک مکانیزم فیلتر موثر نیاز داریم.

همچنین جوش ، ناخالصی های شیمیایی موجود در آب مانند کلر آزاد را از بین نمی برد و همچنین ناخالصی های محلول مانند سرب ، آرسنیک ، کلسیم و منیزیم و نیترات ها را جدا نمی کند.

آب جوش یا تصفیه آب؟

فن آوری های تصفیه آب

خوشبختانه ، فناوری امروز نقش مهمی در ارائه راه حل ها دارد. راه حل های سریع ، راحت و کارآمد. نکته جالب توجه این است که وقتی صحبت از بهترین دستگاه تصفیه آب برای خانه می شود ، گزینه های زیادی برای انتخاب وجود دارد و بسیاری از افراد به سادگی گیج می شوند. آیا برای تصفیه آب باید یک دستگاه RO یا دستگاه اشعه ماوراء بنفش بخرم؟ بگذارید واقعیت ها و برخی گزینه ها را بررسی کنیم.

تصفیه آب UV در بازار امروزه علاوه بر کاهش کلر آزاد و غالباً رنگ ، ضد عفونی کننده آب و همچنین فیلترینگ ناخالصی های معلق داخل آب را نیز انجام می دهد. دستگاه های تصفیه آب UV برای آبهایی که توسط شهرداری شما تأمین می شود کار می کنند اما ممکن است در طول مسیر یا در مخازن زیرزمینی آلوده شده باشند.

در چنین مواردی ، یک دستگاه تصفیه آب 5 مرحله ای در برابر اشعه ماوراء بنفش اقتصادی ترین راه حل موثر و مناسب است. از آنجا که محصولات زیادی در دسترس است ، به دنبال شرکتی باشید که در این زمینه متخصص باشد و خدمات قابل اطمینان را ارائه دهد ، زیرا سرویس دهی به دستگاه تصفیه آب مهم است.

در صورتی که آب آشامیدنی شما آب زیرزمینی باشد و توسط تانکرهایی که از چاه آب میگیرند تأمین شود ، ممکن است TDS (کل مواد جامد محلول) زیاد باشد و اگر از 500 ppm بیشتر باشد ، استفاده از دستگاه تصفیه RO ممکن است بهترین جواب باشد. بار دیگر گزینه ها را بررسی کنید و به یاد داشته باشید که سرویس دستگاه نقش مهمی در اثربخشی آن دارد.

نوع آب

دانستن نوع آب عرضه شده به خانه شما نقطه شروع است. انجام یک تست ساده TDS می تواند به راه حل مناسب اشاره کند. بیشتر شرکت هایی که دستگاه تصفیه آب می فروشند به شما در این امر کمک می کنند.

بر اساس کیفیت آب و نوع ناخالصی های موجود در منبع آب خود ، در مورد فناوری خود تصمیم بگیرید. اگر اکثر این میکروارگانیسم ها در آب تصفیه شده شهرداری هستند که نگران آن نباشید ، به دنبال یک دستگاه تصفیه آب 5 مرحله ای UV مانند تصفیه آب خانگی باشید که یک فرآیند تصفیه 5 مرحله را ارائه می دهد.

 دستگاه تصفیه آب

از طرف دیگر ، اگر آب شما با TDS زیاد (بالاتر از 500 ppm) سخت باشد و طعم آن نامطلوب باشد ، به دنبال یک دستگاه RO یا دستگاهی با روش تصفیه اسمز معکوس باشید.

دستگاه تصفیه آب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *