شنبه تا چهارشنبه 8:30 صبح تا 16:30 و پنج شنبه ها تا 13:00

نانو مواد درتصفیه آب و فاضلاب

نانو مواد درتصفیه آب و فاضلاب

فهرست

Rate this post

نانو مواد درتصفیه آب و فاضلاب

چالش های مهم در وضعیت جهانی آب، که عمدتا ناشی از رشد جمعیت و تغییرات آب و هوایی در سراسر جهان است ، به منظور اطمینان از تأمین آب آشامیدنی و کاهش آلودگی جهانی آب، به فناوری های نوین آب نیاز دارند. در برابراین پیش زمینه، سازگاری فناوری نانو بسیار پیشرفته با مهندسی فرآیند سنتی فرصت های جدیدی را در پیشرفت های فن آوری برای فرآیندهای فناوری پیشرفته آب و فاضلاب ایجاد می کند. فن آوری های تصفیه آب امروزی روش های جدید و مواد بهبود یافته ای برای حفظ و مدیریت منابع آب را طلب می کند. در کنار سایر کاربردهای صنعتی دوربرد، فناوری نانو این وعده را دارد که از طریق استفاده از مواد و فنون پیشرفته برای تصفیه آب، حفاظت و استفاده مجدد از دسترسی پایدار آب آشامیدنی تمیز و حفظ منابع آب اطمینان حاصل کند.

نوآوری در فناوری نانو برای تصفیه آب

با توجه به خصوصیات استثنایی ناشی از اندازه نانو، از جمله بهبود خصوصیات کاتالیز و جذب و همچنین واکنش پذیری بالا ، نانومواد در سالهای اخیر موضوع تحقیقات و توسعه فعال در سراسر جهان بوده اند. مطالعات بی شماری نشان داده اند که نانومواد می توانند آلاینده های مختلف موجود در آب رامانند پاتوژن ها ، فلزات سنگین سمی ، سموم دفع آفات و سایر مواد شیمیایی پایدار و سمی را از بین ببرد و بنابراین با موفقیت در تصفیه آب و فاضلاب به کار گرفته شده اند.

در این مقاله، گسترده ترین نانو مواد درتصفیه آب و فاضلاب مورد مطالعه ، بحث و بررسی قرار گرفته است.

علاوه بر این، شرکت فنی مهندسی ایکو دارای مجهز ترین واحد های تصفیه اولترا فیلتراسیون و بهترین تولید کننده دستگاه تصفیه آب است.

نانولوله های کربنی (CNTs) و نانوکامپوزیت ها

تصفیه آب با استفاده از فناوری نانو از مواد نانوسکوپی مانند نانولوله های کربن و الیاف آلومینا برای نانوذرات بهره برداری می کند. همچنین از وجود منافذ نانووسکوپی در غشاهای فیلتراسیون زئولیت و همچنین نانوکاتالیست ها و نانوذرات مغناطیسی استفاده می کند. نانو حسگرها ، مانند آنهایی که بر اساس نانوسیم های اکسید تیتانیوم یا نانوذرات پالادیوم استفاده می شوند، برای تشخیص تحلیلی آلاینده ها در نمونه های آب استفاده می شوند.

ناخالصی هایی که فناوری نانو با آن مقابله می کند بستگی به مرحله تصفیه آب را دارد که این تکنیک برای آن استفاده شده است. این می تواند برای از بین بردن رسوبات ، پساب های شیمیایی، ذرات باردار، باکتری ها و سایر عوامل بیماری زا مورد استفاده قرار گیرد. آنها توضیح می دهند که عناصر کمکی سمی مانند آرسنیک و ناخالصی های مایع چسبناک مانند روغن نیز با استفاده از فناوری نانو می توانند از بین بروند.

“مزایای اصلی استفاده از نانو فیلترها بر خلاف سیستمهای معمولی این است که فشار کمتری برای عبور آب از روی فیلتر لازم است ، آنها کارآمدتر هستند و دارای نواحی سطح فوق العاده بزرگی هستند و با شستشوی پشتی در مقایسه با آنها راحت تر تمیز می شوند. با روش های مرسوم ، “تیم می گوید.

به عنوان مثال، غشاهای نانولوله کربن تقریباً می توانند انواع آلودگی های آب از جمله کدورت، روغن، باکتری ها، ویروس ها و آلاینده های آلی را از بین ببرند. اگرچه منافذ آنها بطور قابل توجهی کوچکتر از فیلتر های معمولی هستند که نسبت به منافذ بزرگتر سرعت جریان برابر یا سریع تری دارند ،احتمالاً به دلیل صاف بودن نانولوله ها داخلی نیست. فیلترهای آلومینای نانوالیاف و سایر مواد نانوالیاف همچنین آلودگیهای با بار منفی مانند ویروسها، باکتریها و کلوئیدهای آلی و معدنی را با سرعت بیشتری نسبت به فیلترهای معمولی از بین می برند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *