شنبه تا چهارشنبه 8:30 صبح تا 16:30 و پنج شنبه ها تا 13:00

راه های جلوگیری از آلودگی آب

راه های جلوگیری از آلودگی آب

فهرست

4.3/5 - (584 امتیاز)

آلودگی آب هنگامی ایجاد می شود که مواد زائد (از جمله زباله ، روغن ، مواد شیمیایی یا مواد باقیمانده از پاک کننده ها ) به آب ها مانند دریاچه ، دریا یا اقیانوس وارد شوند.حدود 70 درصد زمین پوشیده از آب است و همه اشکال زندگی روی زمین برای زنده ماندن به آب احتیاج دارند ، بنابراین آلودگی آب چیزی است که می تواند همه کس و همه چیز را تحت تأثیر قرار دهد.در مقالات قبلی این سایت در مورد عوامل آلوده کننده آب ، صحبت کردیم.در این مقاله سعی داریم اطلاعاتی راجع به راه های جلوگیری از آلودگی آب در اختیار شما قرار دهیم. همچنین برای تصفیه آب خانگی می توان از دستگاه های آب شیرین کن خانگی و برای مراکز تجاری و بزرگتر از دستگاه تصفیه آب صنعتی استفاده کنیم که این دستگاه ها با داشتن فیلتر ممبران و سختی گیر تا 98 درصد شوری و آلودگی آب را از بین میبرند . در ادامه همراه ما باشید:

راه های کلی جهت جلوگیری از آلودگی آب 

اگر می خواهید به تمیز نگه داشتن آب کمک کنید ، کارهای بسیاری وجود دارد که می توانید برای کمک به آنها انجام دهید.شما می توانید با رعایت برخی از دستورالعمل های ساده در زندگی روزمره ، از آلودگی آب رودخانه ها و دریاچه های اطراف و همچنین آب های زیرزمینی و آشامیدنی جلوگیری کنید.

آب شیرین کن

  • زباله ها را به رودخانه ها ، دریاچه ها یا اقیانوس ها نیندازید.به تمیز کردن هر زباله ای که در سواحل یا رودخانه ها و دریاچه ها می بینید ، کمک کنید.
  • از پلاستیک کمتری استفاده کنید ، چون بخش اعظم پلاستیکی که مصرف میکنیم به منابع آب میرسند.اگر بتوانید تا حد امکان از مواد پلاستیکی استفاده نکنید ، به محیط زیست کمک کرده اید.

راه های کاهش آلودگی آب

  • از ریختن روغن پخت و پز ، چربی یا گریس در سینک آشپزخانه خودداری کنید.در عوض ، یک ظرف نگه دارید و تمام چربی ها یا روغن ها را در آن جمع آوری کرده و سپس آنها را همراه با زباله های جامد دور بریزید.
  • از توالت به عنوان سطل زباله استفاده نکنید.برخی از افراد ، زباله های کاغذی ، مواد مصنوعی و غیره را داخل توالت میریزند.عناصر مخرب این مواد در نهایت ممکن است در اقیانوس ها ، دریاچه ها یا رودخانه ها به پایان برسد.دوری از این عادت می تواند به میزان قابل توجهی از آلودگی آب جلوگیری کند.
  • استفاده از علف کش ها ، سموم دفع آفات و کودها را کاهش دهید.استفاده بیش از حد از علف کش ها ، سموم دفع آفات و کودها منجر به آلودگی آب می شود ، زیرا مواد شیمیایی موجود در محصولات اغلب از طریق رواناب سطحی یا نفوذ به داخل خاک ، وارد سیستم های آب می شوند.
  • تصفیه و مدیریت صحیح فاضلاب.تصفیه مناسب فاضلاب ، برای محدود کردن مقدار مواد سمی که به طور معمول در سیستم های آبی مانند دریاچه ها ، رودخانه ها و اقیانوس ها قرار می گیرند لازم است.
  • زمان خرید محصولات خانگی مانند تمیز کننده ها ، لوازم پزشکی ، رنگها ، مواد دفع حشرات و غیره ، همیشه به دنبال آنهایی باشید که آسیب کمتری به محیط زیست وارد میکنند.
  • اگر برای یک مورد خاص دو گزینه وجود دارد ، گزینه ای را انتخاب کنید که به راحتی قابل بازیافت باشد.به عنوان مثال بطری های شیشه ای برای محیط زیست بهتر از پلاستیک هستند.
  • در حالی که استفاده از مواد شوینده و سفید کننده در ماشین های ظرفشویی و ماشین لباسشویی اشکالی ندارد ، بهتر است مصرف خود را تا حد ممکن محدود کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه و اطلاع از قیمت آنتی اسکالانت با ما در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *