شنبه تا چهارشنبه 8:30 صبح تا 16:30 و پنج شنبه ها تا 13:00

ویروس کرونا در فرآیند فاضلاب

کرونا در فاضلاب

فهرست

Rate this post

ویروس کرونا در فرآیند فاضلاب : منبع و خطرات احتمالی

در 17 سال اخیر ، سه  نوع شیوع عمده ناشی از کرونا ویروس ها مشاهده شده که آخرین شیوع آن ، توسط سازمان بهداشت جهانی با نام کویید 19،اعلام شده است. همه گیری سریع این شیوع ، مرگ و میر حاصل از آن واختلالی که در زندگی روزمره ایجاد کرده خواستار تلاشی همگانی برای درک پیامدهای آن در محیطهای مختلف است.

درخواست هایی روزافزون جهت بررسی ویروس کرونا در فاضلاب از منظر اپیدمیولوژی مبتنی بر فاضلاب وجود دارد. با این حال ، هیچ مطالعه ی جامعی از شناخت دقیق ویروس کرونا‚پیامدها و شیوع بالقوه در فاضلاب وجود ندارد.

در این مقاله ، وجود ویروس کرونا در تصفیه فاضلاب بررسی شده است و هم چنین در مورد وجود RNA  (ویروسی در مدفوع)  و در نتیجه اسهال ناشی از عفونت دستگاه گوارش بحث می شود.تاریخچه ی مربوط به حضور ، بقا و از بین بردن احتمالی ویروس در داخل فاضلاب مشترک طی فرآیندهای تصفیه را بررسی میکنیم.

استفاده از پکیج های تصفیه فاضلاب از طریق لینک

کرونا در فاضلاب

شناسایی ذرات ویروسی عفونی در مدفوع بیماران منجر به افزایش سوالات در مورد خطرات احتمالی عفونت برای افرادی که در معرض فاضلاب تصفیه نشده هستند‚ شده است . بنابراین خطر بالقوه ابتلا به عفونت با ویروس کرونا برای کارگران در تصفیه خانه های فاضلاب عمومی که ممکن است از طریق لوله کشی معیوب یا شبکه های فاضلاب در معرض خطر قرار بگیرند‚وجود دارد.مرگ و میر و پیامدهای ناشی از همه گیری کنونی کویید-19 بسیار بیشتر است.

تحقیقات متمرکز در مورد نقش محیط ، مانند فاضلاب و آبهای سطحی ، در انتقال بیماری کویید-19 بسیار کم است بنابراین خواستار مطالعات بیشتری هستیم.

عفونت های ویروس کرونا تهدیدی جدی برای سیستم های بهداشتی در سطح جهان است. فراوانی شیوع این ویروس‚ تلاش برای درک وقوع و پیامدهای آن در محیط های مختلف و اینکه چگونه ممکن است منجر به افزایش عفونت بشود‚نیاز به تلاش وکمک همگانی دارد.

دانش فعلی در مورد وجود ویروس کرونا درپساب فاضلاب کم است ، این امر درک کامل قضیه را دشوار می کند. وجود RNA در فاضلاب به معنای این است که تعداد بیشتری از افراد در معرض ابتلا به این عفونت می باشند.

کرونا در فاضلاب

نتیجه گیری کلی که از این تحقیق  می توان برداشت کرد:

  1. وجود RNA در مدفوع منجر به بروزویروس کرونا می شود. استفاده از اپیدمیولوژی مبتنی بر فاضلاب برای تخمین میزان آلودگی درفاضلاب می تواند در تشخیص زود هنگام و جلوگیری از شیوع آن نیز کمک کند.
  2. ویروس ها می توانند برای چند ساعت تا چند روز در فاضلاب زنده بمانند و در این فرآیند عفونی باقی بمانند. بنابراین ،کارگران تصفیه خانه های فاضلاب عمومی در معرض خطرات احتمالی عفونت قرار دارند.
  3. بقای ویروس کرونا در فاضلاب تحت تأثیر چند فاکتور است: عواملی مانند ساختار ویروسی ، دما ، ترکیب / خصوصیات فاضلاب وpH آن.
  4. علاوه بر این ، فرآیندهای تصفیه فاضلاب معمولی می توانند به طور بالقوه این ویروس ها را غیرفعال یا از بین ببرند. با این حال ، ویروس RNA هنوز هم ممکن است در فاضلاب تصفیه شده یافت بشود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *