شنبه تا چهارشنبه 8:30 صبح تا 16:30 و پنج شنبه ها تا 13:00

ضرورت تصفیه آب

ضرورت آب تصفیه شده

فهرست

Rate this post

آب حیاتی ترین ماده برای سلامتی بدن انسان است.بیشتر فعالیت های روزمره انسان بدون وجود آب،مختل میشود.همه ما برای نوشیدن، طبخ غذا ، شستشو و دیگر کارهای روزمره خود به آب نیاز داریم.

آبی که از بارش باران به زمین راه پیدا میکند ، طی مسیر خود ، توسط آلاینده های که در هوا وجود دارد ، آلوده میشود. وقتی آب به سطح زمین میرسد و در سطح زمین جاری میشود ، طی مسیر خود با مواد دیگری نظیر ذرات شن و ماسه ترکیب شده و آلوده میشود.

آب های زیر زمینی هم ممکن است به دلیل وجود سموم کشاورزی و زباله های صنعتی نفوذ کرده در زیر زمین ، آلوده شوند. استفاده از این آبها بدون ضدعفونی کردن ، برای ما غیر ممکن است ، پس آب موجود در طبیعت (رودخانه ها، چاهها، چشمه ها، سدها و …)، قبل از مصرف باید تصفیه شود.

تصفیه آب شرب

خطرات ناشی از آب آشامیدنی ناسالم ، بسیار زیاد است.آب آشامیدنی ناسالم باعث بروز بیماریهای زیادی میشود که با تصفیه صحیح آب ، میتوان تا حدودی این بیماریها را کاهش داد.در برخی از مواقع مصرف آب آلوده حتی موجب مرگ انسان میشود.

برای خرید دستگاه آب شیرین کن روی لینک کلیک کنید.

مراحل تصفیه آب در تصفیه خانه

تصفیه آب آشامیدنی فرآیندی است که طی آن تمام آلاینده های موجود در آب حذف شده و آب سالم موردنیاز انسان تامین شود.

بطورکلی مراحل مراحل تصفیه آب در تصفیه خانه به صورت زیر است

  • آبگیر
  • آشغالگیر
  • تصفیۀ شیمیایی مقدماتی
  • ته نشینی مقدماتی
  • توری‌های آب‌های سطحی
  • هوادهی
  • انعقاد و لخته سازی
  • کاهش سختی آب
  • ذخیره سازی

مراحل تصفیه آب در تصفیه خانه

دلیل اضافه کردن کلر به آب آشامیدنی چیست

برای بهداشتی کردن و ضدعفونی کردن آب آشامیدنی ، به آن کلر اضافه میکنند.کلر یک ماده شمیایی ارزان است و به سه شکل گاز ( گاز کلر ) ، مایع ( هیپو کلریت سدیم ) و جامد ( هیپو کلریت کلسیم ) به کار برده میشود.

با اضافه کردن کلر به آب ، عامل های بیماری زا موجود در آب از بین میروند.کلر موجود در آب از رشد دوباره میکروب ها در شبکه های آبرسانی نیز جلوگیری میکند.درست است که کلر باعث از بین بردن باکتری‌ها ، انگل‌ها و ویروس از آب میشود ، اما وجود کلر در آب برای سلامتی انسان مضر است.

با استفاده از دستگاه های تصفیه خانگی میتوان کلر موجود در آب را حذف کرد.دستگاه های تصفیه آب خانگی علاوه بر حذف کلر ، قادرند ، برخی از فلزهای سنگین نظیر آلومینیوم ، سرب ، جیوه و … که برای سلامتی انسان مضر هستند را نیز از آب حذف کنند.

جهت اطلاع از قیمت اسمز معکوس صنعتی روی لینک کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *