شنبه تا چهارشنبه 8:30 صبح تا 16:30 و پنج شنبه ها تا 13:00

کیفیت آب مصرفی

بررسی کیفیت آب مصرفی

فهرست

Rate this post

بررسی کیفیت آب مصرفی

آب تمیز برای زندگی ضروری است.ما برای نوشیدن ، حمام کردن و تمیز کردن خانه های خود به آب نیاز داریم.شما می توانید با خرید و استفاده از دستگاه های مخصوص آزمایش خانگی ، کیفیت آب خانه خود را آزمایش کنید.تضمین این که آب شما حاوی مقادیر مضر باکتری ، سرب ، سموم دفع آفات ، نیترات ، کلر ، یا سختی نباشد ، برای سلامتی بسیار مهم است.کیفیت آب مصرفی در درجه اول به غلظت باکتریها ، سرب ، سموم دفع آفات ، نیترات ، کلر ، سختی و pH آب بستگی دارد.

شما می توانید با نگاه کردن به آب و بو کردن و چشیدن آن در مورد کیفیت آب نظر دهید.

بو کردن آب برای بررسی کیفیت آب

حتی اگر یک مهندس آب حرفه ای بیاید کیفیت آب شما را آزمایش کند ، مطمئناً رنگ، مزه و بوی آب را بررسی می کند.پس ابتدا کیفیت آب خود را از طریق حواس خود تست کنید.

آب شیرین کن

بوی سفید کننده

این بو به احتمال زیاد بخاطر وجود کلر ، ایجاد می شود. اگر آب برای مدتی در معرض هوا باشد این بو از بین می رود.از طرف دیگر ، می توانید برای خلاص شدن از آن ، یک فیلتر آب خانگی خریداری کنید.

بوی فاسد تخم مرغ

این بو معمولاً حاکی از رشد باکتری ها است.ابتدا یک لیوان آب بریزید و آن را به قسمت دیگری از خانه بیاورید ، چند دقیقه صبر کنید و سپس بو کنید.اگر آب هنوز بوی شدید تخم مرغ پوسیده را می دهد و اگر این اتفاق در هر دو آب داغ و سرد رخ دهد ، با شهرداری محلی خود تماس بگیرید.

جهت اطلاع از دستگاه آب شیرین کن صنعتی Ro کلیک کنید.

آب را مزه کنید

اول از همه ، اگر آب شما مزه بسیار بدی دارد، آن را تف کنید!اگر آب شیر شما طعم فلزی دارد ، این می تواند به دلیل کم بودن pH و یا وجود مواد معدنی اضافی در آب شما ، به دلیل لوله های زنگ زده باشد.

اگر آب شما طعم سفید کننده دارد ، می تواند به دلیل کلر اضافی باشد و اگر آب شما طعم شور داشته باشد ، این می تواند نشانگر وجود یونهای کلرید یا سولفات باشد که می تواند در اثر زباله های صنعتی ایجاد شود.

اگر طعم آب شما را آزار می دهد ، با شهرداری محلی یا سازمان حفاظت از محیط زیست تماس بگیرید.

آب و ذرات موجود در آن را بررسی کنید

آب و ذرات موجود در آن را بررسی کنید.

یک لیوان آب را زیر نور نگه دارید و به دنبال ذرات شناور باشید.ذرات قهوه ای ، نارنجی یا قرمز می توانند در اثر زنگ زدگی در لوله ها ایجاد شوند.ذرات سفید یا برنزه ، می توانند حاکی از کربنات کلسیم اضافی یا کربنات منیزیم در آب شما باشد.اگر متوجه ذرات اضافی در آب خود شدید ، با شهرداری محلی تماس بگیرید.

یک کیت تست کیفیت آب مصرفی خانگی خریداری کنید

آنها، حاوی نوارهای آزمایشی هستند که در معرض آب قرار می گیرند و بر اساس محتوای معدنی آب ، تغییر رنگ میدهند و شما میتوانید با مطابقت دادن رنگ نوار با نمودار رنگی از کیفیت آب مطلع شوید.

برای این منظور به دنبال نوعی از کیت تست باشید که شامل نوارهای مختلفی برای باکتریها ، سرب ، سموم دفع آفات ، نیترات ، کلر ، سختی و pH  باشد.اگر یک کیت فقط یک نوع نوار دارد ، احتمالاً فقط برای آزمایش pH آب است.

یک کیت تست کیفیت آب خانگی خریداری کنید.

ابزارهای دیجیتالی دستی

کنتورهای دیجیتال سبک و قابل حمل ، رنگ سنجها و فوتومترها برای آزمایش آب در دسترس هستند. آنها نسبت به نوارهای آزمایش ، نتایج دقیق تری را ارائه میدهند. ، اما نسبت به گزینه های قبلی گران تر و ظریف ترهستند.

برای خرید دستگاه آب شیرین کن صنعتی روی لینک کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *