شنبه تا چهارشنبه 8:30 صبح تا 16:30 و پنج شنبه ها تا 13:00

نگاهی بر فرایندهای انجام شده در آب شیرین کن صنعتی ( دستگاه RO – تصفیه آب صنعتی )

نگاهی بر  فرایندهای انجام شده در آب شیرین کن صنعتی

فهرست

Rate this post

دستگاه تصفیه آب صنعتی یکی از انواع سیستم های صنعتی پرکاربرد است که در بسیاری از صنایع به ویژه آنهایی که با مصرف آب در فرآیندها سر و کار دارند، مورد استفاده قرار می گیرد. سیستم آب شیرین کن بر اساس فرایند معروف اسمز معکوس عمل می کند. اسمز معکوس به فرایندی اطلاق می شود که حرکت آب در جهت مخالف حرکت از سوی غلظت بیشتر به سوی غلظت کمتر انجام می شود. انجام فرایند پدیده اسمز در سیستم های آب شیرین کن صنعتی با استفاده از یک غشای نیمه تراوا انجام می گیرد. اهمیت استفاده از این دستگاه ها در صنایع به طور مستقیم بر سلامت محصولات تولید شده تاثیر دارد.مهمترین صنایعی که از دستگاه آب شیرین کن صنعتی استفاده می کنند صنایع پالایشگاهی، تولید مواد شیمیایی، صنایع مواد غذایی و صنایع تولید فرآورده های کشاورزی و همچنین تصفیه خانه های آب و فاضلاب می باشند.

اجرای فرآیند اسمز معکوس در دستگاه آب شیرین کن میزان ناخالصی ها و ذرات معلق و کلوئیدهای داخل آب را حذف می کند؛ به این ترتیب انتظار می رود شاخص کدر بودن آب یا TDS تا حد زیادی کاهش پیدا کند. به این ترتیب، آب تمیز با استانداردهای فیزیکی برای استفاده در فرایندها به دست می آید.

نگاهی بر فرایندهای انجام شده در آب شیرین کن صنعتی

زمانی که آب به دستگاه RO وارد می‌شود از میان فیلترهای مخصوص عبور می کند؛ برخی از عناصر فلزی و یون ها توسط این فیلترها حذف می شوند. مخازن مختلفی در دستگاه آب شیرین کن صنعتی وجود دارد. کیفیت آب در هر یک از این مخازن متفاوت است و حجم آنها نیز با یکدیگر تفاوت دار.د شرایطی مانند تنظیم PH و از بین بردن باکتری ها از طریق تابش اشعه ماوراء بنفش به عنوان یک عامل ضدعفونی کننده برای این مخازن انجام می گیرند. این مخازن را به نوعی سختی گیر آب نیز می توان به شمار آورد.

 تجهیزات ابزار دقیق با دقت و صحت بالا برای کنترل شرایط اسمز معکوس بر روی این سیستم ها نصب شده اند. طراحی دستگاه آب شیرین کن برای صنایع، یک نمونه از طراحی حرفه ای برای بازیابی مجدد آب در صنایع است.

استفاده از روش اسمز معکوس برای بازیابی آب در صنعت در حقیقت، اقتصادی ترین فناوری برای تصفیه آب مطابق با استانداردهای جهانی می باشد. مقدار آبی که از طریق دستگاه آب شیرین کن در صنایع به دست می آید از نظر کیفیت در وضعیت بسیار مطلوب قرار دارد.

در حال حاضر شرکت فنی مهندسی ایکو، یکی از معتبرترین شرکت های حرفه ای در طراحی و تولید انواع آب شیرین کن صنعتی اصفهان می باشد. برای دریافت قیمت این تجهیزات و مشاوره برای انتخاب و خرید یک دستگاه مناسب برای صنایع با کارشناسان فروش در این مجموعه صحبت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *