شنبه تا چهارشنبه 8:30 صبح تا 16:30 و پنج شنبه ها تا 13:00

عوارض ناشی از مصرف آب آلوده

عوارض ناشی از مصرف آب آلوده

فهرست

3/5 - (2 امتیاز)

مصرف آب آلوده

در این مقاله به شما خواهیم گفت که مصرف آب آلوده چه عوارضی را برای انسان به همراه دارد.اما قبل از آن بهتر است بدانید چه مواردی باعث آلودگی آبها میشود.

آب آشامیدنی سالم یک جزء مهم زندگی انسان است ، اما آلودگی آب ، بسیاری از منابع آب ما را تهدید می کند.موارد بسیار زیادی وجود دارند که امنیت آب ما را تهدید کنند.فعالیت های کشاورزی و صنعتی و فاضلاب های سرریز شده ، می توانند آب آشامیدنی ما را آلوده کنند.مواد طبیعی موجود مانند آرسنیک ، رادون و فلوراید نیز می توانند آبهای زیرزمینی را آلوده کنند.حتی آب و هوا می تواند بر کیفیت آب تأثیر منفی بگذارد.درجه حرارت بالا و آبهای گرم می تواند باعث شکوفا شدن جلبک های مضر شود.

بیماری های ناشی از مصرف آب آلوده

منابع آب آشامیدنی در معرض آلودگی بوده و برای از بین بردن آلاینده های بیماری زا نیاز به تصفیه مناسب دارد.پس از اتمام تصفیه آب ، آلودگی آب آشامیدنی ، می تواند در منبع آب و همچنین در سیستم توزیع رخ دهد. یکی از این دستگاه ها که امروزه در بسیاری از منازل و حتی صنایع استفاده می شود دستگاه آب شیرین کن می باشد.

آبی که به درستی تصفیه نشود یا از طریق لوله های ضعیف عبور کند ، می تواند خطر سلامتی را به همراه داشته باشد.آب آلوده می تواند باعث ایجاد مشکلات سلامتی قابل توجهی شود.مصرف آب آلوده می تواند به بیماری شدید از جمله ناراحتی دستگاه گوارش ، مشکلات عصبی ، مشکلات تولید مثل و حتی سرطان منجر شود.

ممکن است نوزادان ، کودکان خردسال ، زنان باردار ، افراد مسن و افرادی که سیستم ایمنی بدنشان ضعیف است ، بیشتر در معرض ابتلا به بیماری های ناشی از مصرف آب آلوده قرار بگیرند.

این مطلب ممکن است برای شما مفید باشد : تصفیه آب خانگی

برخی علائم مصرف آب آلوده

شخصی که آب حاوی باکتری یا ویروس می نوشد ، غالباً دچار اسهال ، حالت تهوع ، استفراغ و سایر علائم حاد دستگاه گوارش خواهد شد.در موارد شدید ، این علائم می تواند منجر به کم آبی و مرگ شود.به همین ترتیب ، مصرف مقدار زیادی آب آلوده به مس باعث ایجاد حالت تهوع ، استفراغ و اسهال می شود.مقادیر بسیار زیاد می تواند باعث آسیب کبدی و کلیه و حتی مرگ شود.

تاثیر مصرف آب آلوده بر بدن

آزمایش آب شیر

هنگامی که شیر آب را باز می کنیم ، اطمینان داریم که آب بیرون آمده از آن بی خطر است ، اما همیشه اینطور نیست.آب شیر باید رنگی روشن و شفاف داشته باشد.اگر دیدید رنگ آب کدر است ، چند لحظه صبر کنید و ببینید ، این مشکل رفع می شود یا خیر.اگر آب همچنان کدر است ، آب شما می تواند حاوی مقادیر زیاد مواد معدنی سنگین یا چیزی بدتر باشد.

اگر آب شما بوی غيرمعمولی داشته باشد ، مي تواند آلوده باشد ، اما اغلب آلودگي ها بوي ندارند.بوی زیاد تخم مرغ پوسیده ، می تواند نشان دهد که آب شما حاوی مقادیر زیادی گوگرد است.این معمولاً خطرناک نیست ، اما زیاد خوب هم به نظر نمی رسد.به همین ترتیب ، آب ممکن است حاوی کلر بالایی باشد.یک دستگاه تصفیه آب خانگی ممکن است به از بین بردن کلر و گوگرد اضافی کمک کند.

اگر باور دارید که منبع آب شما آلوده است ، تا زمانی که از سالم بودن آب مطمئن نشده اید ، برای پخت و پز ، نوشیدن و مسواک زدن ، از بطری های آب معدنی استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *