شنبه تا چهارشنبه 8:30 صبح تا 16:30 و پنج شنبه ها تا 13:00

آلودگی آب شیمیایی ناشی از مواد شوینده

آلودگی آب شیمیایی ناشی از مواد شوینده

فهرست

3.2/5 - (6 امتیاز)

آلودگی آب

آبی که در خانه ها ، مشاغل و صنایع مورد استفاده قرار می گیرد اغلب از طریق یک فرایند شیمیایی برای از بین بردن مواد مضر و باکتری ها استفاده می کنند. چندین ماده شیمیایی مختلف می تواند برای تصفیه آلودگی آب از جمله کلر ، آهک و پراکسید هیدروژن استفاده شود. هر روش مزایا و معایب مشخصی را برای استفاده در تصفیه آب ارائه می دهد.

کلر

طبق مصوبه شورای کیفیت آب و بهداشت ، پیش از استفاده از آب آشامیدنی کلر شده در اواخر قرن ، بیماری های ناشی از آب مانند وبا ، تب حصبه ، دیستری و هپاتیت ادعا می کردند که سالانه هزاران نفر در ایالات متحده زندگی می کنند.

امروزه ، کلرزنی هنوز رایج ترین روش ضد عفونی کننده برای آب آشامیدنی عمومی و استخرهای شنا است. کلرزنی نه تنها به جلوگیری از شیوع عفونت هایی از قبیل E. coli کمک می کند ، بلکه باکتری ها ، جلبک ها و قالب هایی را که می توانند در دیواره سیستم های ذخیره آب رشد کنند ، از بین می برد ، و باعث می شود مزه ها و بوهای ناخوشایند را از نوشیدن آب برطرف کنید.

اگرچه کلرزنی در تصفیه آب آشامیدنی مؤثر است ، اما بدون تخصص و تجربه می توان آن را دشوار کرد. کلرینگ آب مورد استفاده برای دوش گرفتن ، شستشو و شنا باعث خشک شدن پوست و مو می شود ، ممکن است باعث سوزش چشم شود و همچنین می تواند رنگ  پارچه ها را محو کند.

آب شیرین کن

اهک

آب سخت حاوی مقادیر بالای مواد معدنی محلول است که می تواند در لوله های آب و سیستم های داخلی ایجاد شود تا انسداد و آسیب دائمی ایجاد کند. نرم کننده های آب ساخته شده با آهک هیدراته می توانند کیفیت آب را برای بهبود آب سخت و همچنین میزان آرسنیک سمی در آب آشامیدنی کاهش دهند.

آهک همچنین pH آب را تغییر داده و برای از بین بردن محیط مورد نیاز برای رشد باکتری ها و ویروس ها کار می کند. در بعضی موارد ، سطح نرمال pH با نرم شدن آهک خیلی زیاد می شود.

هنگامی که آهک به آب کلر اضافه می شود ، تشکیل هیپوکلریت یک ضد عفونی کننده است که نسبت به سایر باقیمانده های کلر آزاد است.

آب اکسیژنه

پراکسید هیدروژن ماده سفید کننده ای است که می تواند برای سفیدتر کردن دندان ها ، روشن شدن موها و پارچه ها مورد استفاده قرار گیرد. همچنین با از بین بردن آلاینده ها و جلوگیری از رشد عوامل باکتریایی می توان از آن برای ضد عفونی آب استفاده کرد.

پراکسید هیدروژن عموماً بی خطر تلقی می شود ، بقایای یا گازی ایجاد نمی کند و می توان برای از بین بردن مانده کلر از کلر زدایی استفاده کرد. این ماده باید با احتیاط حمل و نقل شود ، زیرا تماس با پراکسید هیدروژن می تواند باعث تحریک چشم ها ، پوست ، ریه ها و غشاهای مخاطی شود. علاوه بر این ، Lenntech متذكر می شود كه مطالعات انجام شده توسط آژانس بین المللی آمریكا در زمینه تحقیقات سرطان نشان می دهد كه قرار گرفتن در معرض سطح زیاد در برابر پراكسید هیدروژن می تواند برای حیوانات سرطان زا باشد.

آلودگی آب توسط مواد شیمیایی (مانند مواد شوینده) در زمینه جهانی یک نگرانی بزرگ است. بسیاری از شوینده های لباسشویی حاوی 35 تا 75 درصد نمک فسفات هستند. فسفاتها می توانند انواع مختلف آلودگی آب را ایجاد کنند. به عنوان مثال ، فسفات تمایل به مهار تجزیه مواد آلی دارد.

با تصفیه خانه های فاضلاب عمومی یا خصوصی ، مواد غیر زیست تخریب پذیر قابل حذف نیستند. علاوه بر این ، برخی از مواد شوینده بر پایه فسفات می توانند باعث خارج شدن از بدن شوند. غنی سازی بیش از حد فسفات باعث می شود بدن آب توسط جلبک ها و گیاهان دیگر خفه نشود. سمیت زدایی آب را از اکسیژن موجود محروم می کند و باعث مرگ موجودات دیگر می شود.

آلودگی آب شیمیایی ناشی از مواد شوینده

مواد شوینده – آلاینده های اصلی

یکی از منابع اصلی آلاینده های شیمیایی مواد شوینده روزمره است. آلاینده های خاص منجر به آلودگی آب طیف گسترده ای از مواد شیمیایی (مانند سفید کننده) و میکروب ها را شامل می شود. چندین ماده شیمیایی که در زندگی روزمره خود استفاده می کنیم عناصر و ترکیبات مضر هستند. اینها می توانند منیزیم یا کلسیم باشند.

شما می توانید با خرید تصفیه آب خانگی از آب آشامیدنی مطمئن و تصفیه شده استفاده کنید .تصفیه آب خانگی با استفاده از روش اسمز معکوس RO آبی سالم و گوارا را برای شما به ارمغان می آورد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *